11 Mayıs 2021 Salı

8.Gün 25 Ağustos 2003 Pazartesi

Sinop-Cide

Sabah kahvaltı yapıp yola çıktık. Sinop çarşı içine arabayı park ettik

Otelimiz

Sinop cezaevini müze haline getirmişler, Dolaşırken hüzünlendik üzüldük. Burada kimler yatmamış ki yazarlar, politikacılar, gazeteciler. En ünlüsü de Sabahattin Ali. ”Başın öne eğilmesin/Aldırma gönül aldırma”.

Koğuş

Sinop kalesini gördük. Alaeddin Camii Selçuklu camilerinin bir örneği . İçini görmek kısmet olmadı. Temizlik yapılıyordu. Sinop’ta "Ayhan Kotra"dan küçük gemi maketleri aldık. İç limanda çay içip soluklandık.

Alaeddin Camii

Sinop

Fotoyu Öne Koyarak Aldattum

İnerek Değil Çıkarak Geldik

Sonra yola koyulduk. Ayancık’ta yemek molası verdik. Yemek yediğimiz yerde Ayancık eşrafı ile bir milletvekili arka masada yemek yiyip bölge sorunlarını konuşuyorlardı.  Yol çok güzel. Harika manzaralar var. Yol denize parelel gidiyor fakat sürekli dağlara çıkıp iniyor. Virajlardan Şule ve Umut'un mideleri bulandı. İnebolu Cide arası 100 km ama virajlar nedeniyle zor yol alınıyor. Cide‘ye geldik. Burada konaklamaya karar verdik. 3 otel var. Rıfat Ilgaz’ın kaldığı "Ece Otel"de yer bulamadık, Liman bölgesinde "Yalı Otel"de kaldık. Otel bir aile işletmesi. Ailenin kızı çok çalışkan. Akşam yemeğini otelde yedik. Yine ızgara et. Aslında buralarda balık yemek daha akıllıca.

Cide

GERİ                                                                                                                       İLERİ